Serowy zawrót głowy

Serowy zawrót głowy

Dodano:   /  Zmieniono: 
 
Artykuł promocyjny

Polscy konsumenci rozsmakowali się w żółtych serach. Szukają na półkach zdrowych, bogatych w składniki odżywcze, świeżo krojonych produktów. Oczekiwaniom sprostała Spółdzielcza Mleczarnia Spomlek, w której ofercie znajdziemy szeroki wachlarz serów Serenada z innowacyjnymi opakowaniami otwórz- zamknij oraz sery z dodatkami smakowymi. 

Trendy na rynku serów są podobne jak w całej branży spożywczej, bowiem wyznaczają je potrzeby i oczekiwania konsumentów. A te są coraz bardziej wygórowane. Producenci stają na głowie, żeby wyróżnić się na półce, zachęcić konsumenta do zakupu i zaoferować mu najwyższą jakość produktu, żeby podczas kolejnych zakupów ponownie sięgnął po to samo.

Na rynku serów obserwujemy dwa główne trendy, na które uwagę zwracają konsumenci. Obok oczywiście jakości i smaku sera żółtego jest to naturalność i funkcjonalność oraz estetyka opakowań.

Sery serwowane są już nie tylko na kanapki, ale stają się przekąską i towarzyszą nam przy każdej okazji. Jest to o tyle łatwe, że wachlarz produktów jest szeroki, a mleczarnie prześcigają się w pomysłach na nowe smaki i opakowania. Wszystko dlatego, że świadomość konsumenta w Polsce jest dziś o wiele wyższa niż jeszcze kilka lat temu. Kieruje się on nie tylko ceną, ale przede wszystkim smakiem, zapachem, wielkością oczek i marką. Dziś do tych kryteriów dochodzi naturalność, która przejawia się między innymi w sposobie wytwarzania produktu. Serenada od SM Spomlek, pierwsza w Polsce marka sera żółtego postanowiła odsłonić konsumentom rąbka tajemnicy serowarskiej pokazując, że jakość sera płynie prosto z surowca. Do wytworzenia 1 kg sera żółtego niezbędnych jest aż 10 litrów mleka. To powinno przekonać, jak ważne w diecie każdego z nas są sery. Po pierwsze w 100 g sera żółtego mieści się 100% zalecanej dziennej porcji wapnia, która wpływa na prawidłową budowę kości. Ale sam wapń to za mało. Potrzebny jest również magnez niezbędny do wydzielania hormonu, który wpływa na rozwój i gęstość kości, który również znajdziemy w serze. Bogactwo składników odżywczych w serach żółtych jest niezliczona, dlatego produkt jest naturalny czyli zdrowy.

http://www.serenada.com.pl/swiat-sera.php

Drugi aspekt w zakupach sera to opakowanie. Ciekawa grafika, oryginalne i funkcjonalne opakowania sprzedają produkt. Klienci poszukują doskonałej jakości produktu w opakowaniu ciekawym, a jednoczenie zachowującym długą świeżość. Od lat Spomlek szuka rozwiązań, które sprostają gustom konsumentów. Okazuje się, że marka Serenada uznana została przez konsumentów największym opakowaniowym hitem branży nabiałowej ostatnich lat. Jej wyróżnikiem są opakowania intensywnie żółte z czarnymi „dziurami”, przełamujące monotonię jednolitych, głównie czerwonych folii stosowanych powszechnie przez polskie mleczarnie. W tym roku oryginalną grafikę połączono z funkcjonalnym opakowaniem otwórz - zamknij. Kostki sera 250 g zamknięte są w specjalnych woreczkach z zamknięciem strunowym. Porcje chronione są przed obsychaniem.

http://www.serenada.com.pl/produkty/sery-zolte,category,2,11.php

Konsumenci szukając naturalnych i zdrowych produktów oczekują od producentów i handlowców również nowości w swoich ofertach. Jest to trudne w branży serowej, ponieważ dla wielu konsumentów sery dzielą się na te z dziurami i bez dziur.

Innowacyjnym rozwiązaniem są sery Serenada z ziołami i przyprawami, które stosuje się w tradycyjnej polskiej kuchni. Mamy Serenadę Salami z pieprzem i papryczką chili, czosnkiem i ziołami, pomidorami i bazylią. Jest to nisza na rynku, w której firma Spomlek widzi potencjał. 

Dla smakoszy serów żółtych mleczarnie oferują produkty luksusowe, sery premium, które stanowią odrębną kategorię na polskim rynku serów. Postawiono przed nimi dwa zadania: przekonać konsumenta, że możliwe jest produkowanie w Polsce serów o tak wysokiej jakości (nieustępujących importowanym) oraz wykreować lidera tego segmentu. Lider wykreował się sam, kiedy Spomlek jako pierwszy wprowadził na rynek Bursztyna, potem Rubina i Szafira. To sery dojrzewające od 3 do 6 miesięcy. Wykąpane w solance trafiają do „serowego spa”, gdzie dojrzewają i są ręcznie pielęgnowane. Kwintesencją zabiegów pielęgnacyjnych jest ich smak oraz bogaty wachlarz wartości odżywczych. Sery premium tj. Bursztyn, Rubin, Szafir pod marką Skarby Serowara powstają w odpowiedzi na obecne trendy poszukiwania prawdziwości w produkcie.

http://www.skarbyserowara.pl/

Czytaj także